National Health > positie patienten (was:DBC's (was: ... verzinsel))

Bert Bakker bbakker at USA.NET
Mon Oct 3 11:54:19 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Geen tegenstelling hier, ik wordt ook ibbelig en krijg pukkeltjes van de
burokratie. Doe niet anders dan er tegen te hoop lopen.

Overigens is de burokratie het ergst in die delen van de gezondheidszorg die
niet via de basisverzekering (ziekenfonds, particulier etc.) worden geregeld,
maar in de AWBZ (onze eigen 'national health') en in het gesubsidieerde
(provincies, gemeentes) ciruit.

Burokratie is ook een belangrijke reden om tegen de WMO te zijn. En om af te
willen van het centraal indicatieorgaan zorg (CIZ - voorheen de RIO's).

Bert.