De zaak van het plakkende pluche

Martijn Meijering mmeijeri at XS4ALL.NL
Sun Oct 2 21:31:43 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> waarom ben je het er niet mee eens?
> is toch een bedrijfsrisico voor een kleine club met grote en
> onbetrouwbare 'vrienden'?

Het bedrijfsrisico om de bijwagen van een CDA-VVD regering te zijn bedoel
je? Daar zit wel wat in. Maar ik ben het er niet mee eens dat er principes
overboord zouden zijn gezet, dat er nu gezwalkt wordt of dat D66 uit de
regering zou moeten stappen. Het plan lijkt nu te zijn om hervorming van
de zorg en de energiemarkt nog af te maken en verder alleen nog anderhalf
jaar op de winkel te passen en niet al te veel onrust meer te veroorzaken.
Daarnaast krijgt de achterban wat extra geld en mag D66 nog een beetje
blaffen voor die achterban zolang ze maar niet bijten. En ik steun dat,
want meer zit er op dit moment niet in. Van een CDA-PvdA regering verwacht
ik op dit moment erg weinig. Een van de weinige goeie dingen die de PvdA
nu bepleit is flink snoeien in de landbouwsubsidies, maar ik zie niet in
waarom de PvdA daar in de onderhandelingen met het CDA meer uit zou kunnen
slepen dan D66 en VVD. En bovendien is het natuurlijk een Europese
kwestie.