Waarden en normen revisited

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Sun Oct 2 19:38:44 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks heeft op zaterdag, 1 okt 2005 om 17:50
(Europe/Amsterdam) het volgende geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>  :-))
>
>  Okee, ik vat 'm.
>
>  Maar het oorspronkelijke bericht is natuurlijk weer wel serieus. Het
>  geeft 's mijnsinziens de dubbele bodem aan die eigen is aan de ethiek:
>  mensen met een ethiek doen zich immer voor als een beter slag mensen -

ja, onuitstaanbaar vind ik dat

>  maar ze beantwoorden nimmer aan het door henzelf gepropageerde.
>  Referende naar dat beeld zijn ze exact het tegenovergestelde van wat
>  ze anderen als spiegel menen te moeten voorhouden.

gaat wat ver, maar hoe hoger de norm hoe glibberiger de worm?

(iets met hoe groter beest waart rond in mijn geest, maar laat zich nu
ff niet pakken, o ja, hoe groter geest.)

>  Het is geen wonder dat de meest gewantrouwde Nederlandse politici
> juist
>  degenen zijn die eindeloos zeveren over normen en waarden - terwijl ze
>  dingen doen die veel burgers als onethisch beschouwen.

bij balkje heb ik het idee dat ie het net niet helemaal snapt dat hij
daar zo te kijke zit met zijn wormen en maden, maar dat ie het
misschien nog kan leren. hij is nog jong ten slotte. ;)

>  Bush valt weer eens door de mand - maar de vraag is welke Nederlandse
>  zedenmeesters soortgelijke dingen doen als deze meneer.

ach, weet je, bush heeft zoveel duurder speelgoed tot zijn pentagon
beschikking
ik ben blij dat ons kabinetje dat niet heeft, anders moest ik me nog
meer plaatsvervangend gaan schamen dan ik al doe. ;)

gr elma