De zaak van het plakkende pluche

Ger gmw.arts at HOME.NL
Sun Oct 2 09:18:06 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik ben het er juist wel mee eens.
Ze dwalen maar alle kanten op. Hoelang is het pas geleden dat we D66, hier
bij monde van Bert hoorde roepen het zat te zijn om als aanhangwagen van de
PvdA te dienen en afgelopen week hoorden we Boris Dittrich alweer flirten
naar dezelfde partij mochten ze in een positie komen voor regeringdeelname,
en dat al 1 1/2 jaar voor dato. Natuurlijk zitten er de
gemeenteraadsverkiezingen nog tussen.
Nu dient men niet als aanhangwagen maar als boodschappenmandje tussen CDA en
VVD en straks staat men graag weer in de rij omte promoveren naar
aanhangertje. Het spijt me te moeten vaststellen maar het lijkt me puur
eigenbelang. Allemaal in de rij om straks toch ook maar eens een kansje te
krijgen om minister of staatssekretaris te mogen of kunnen worden.
Het meest ergelijke eraan is dat men schijnt te denken dat de kiezer zo
verschrikkelijk dom is en hen toch maar weer zal gaan steunen. Die steumn
terug te krijgen is voor D66 maar op een enkele manier mogelijk en dat is zo
snel mogelijk de stekker uit dit aso-kabinet te halen. Misschien dat de
kiezer hen er dankbaar voor zal zijn.

Om maar weer eens terug te komen op de WAO. Natuurlijk begreep en begrijpt
iedereen dat er wat moet gebeuren om het betaalbaar te houden maar dat kan
nu eenmaal niet in een paar jaartjes. Ik heb heel wat mensen bijgestaan in
de strijd erom. 20 jaar in de WAO, 55 jaar en dan ineens kan je wel weer aan
het werk.
Er wprden op het moment zelfs mensen met een beperkte levensverwachting door
kanker deels goedgekeurt, tot die tijd kan je nog wel aan het werk.
Daar in den Haag heeft men niet het kleinste benul wat de hetgeen ze doen op
de werkvloer, lees UWV, voor uitwerking heeft.

Ger