De vergeten genocide in Soedan

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Wed Nov 30 20:04:52 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels heeft op woensdag, 30 nov 2005 om 18:43 (Europe/Amsterdam)
het volgende geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> In de New York Times staan sinds een week of twee regelmatig
> opiniestukken en nieuwsberichten over de oorlog in Soedan. Men vraagt
> zich vooral of of er een half miljoen, 1 miljoen of wellicht twee
> miljoen mensen moeten omkomen voordat de wereld ingrijpt.
>
> De Nederlandse media lijkt deze genocide vooralsnog links te laten
> liggen, heb ik de indruk. En dat nog wel terwijl Pronk er de scepter
> zwaait namens de VN. Hoe komt dat toch? Zit het globalistische
> Nederland in een extreme 'navelstaarperiode' momenteel?

ik weet het ook niet mark. de hulp aan de slachtoffers van de
aardbeving in pakistan stokt, en de winter komt eraan. en de herbouw
van de schade van de tsunami begint nu pas op gang te komen.
ik vind wel dat onze pers niet erg scheutig is met info over sudan, het
is geloof ik geen sexy nieuws meer. :_(
het is taaie materie. ik mag me van mezelf daar niet meer over opwinden
anders dan per giro. de materie is me te groot. en ik heb een cassandra
in mij als ik niet oplet. die me wakker houdt. ;{

gr elma