VVD-splijtzwamscore AHA (2)

Tue Nov 29 10:55:40 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Dirkie <geensloof at YAHOO.COM>,
>Might Fluks be a member of a religious sekt? Dat zou veel verklaren!

 Integendeel - zo'n opmerking van jou zou juist veel kunnen verklaren.

 Henk Vreekamp <vreekamp at KNOWARE.NL>,
>Nou ga je toch echt over de schreef, Marc. De cognitieve disssonantie-theorie

 Tja, maar daar had ik het toch niet over ? Ik reageerde op profeet Piet...
>Westerlingen selecteren de feiten die de eigen gemoedsrust bevorderen.
 ...en de opmerking van Erik daarover...
>Dit is een eigenschap van alle mensen;

 Dat Erik daar nog iets achter schreef, kan ik niet helpen. Ik had het
 hoogstens (net als hierboven) kunnen wissen. Was het misschien duidelijker
 geweest.

 De opmerking van profeet Piet en Erik moet volgens mij luiden: mensen horen
 graag datgene dat ze reeds van mening zijn. Maar ja, da's weer een trivia-
 liteit. Profeet Piet (en AHA is het daarmee eens anders zou ze profeet Piet
 niet geciteerd hebben) maken hun opmerking omdat ze mensen willen ophitsen.
 Van die gemoedsrust moeten ze als fundamentalist niets hebben. En daarmee
 illustreren ze ironisch genoeg precies de trivialiteit hierboven die haaks
 staat op hun eigen uitspraak...   :-)

 Marc Fluks, Amsterdam

 PS: vanmorgen was AHA op de radio. Ze raaskalde als Fortuyn en de mensen
     *vraten* het !