raar hoor

Jeroen Schelhaas jeroen.schelhaas at JONGEDEMOCRATEN.NL
Tue Nov 29 00:58:08 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ook met de ophokplicht zijn scharrelkippen scharrelkippen. Een scharrelkip
heeft geen 'recht' om buiten te scharrelen. Je kunt je dus sterk afvragen
of het zo diervriendelijk is (maar altijd beter dan legbatterijen, die per
2012 verboden zijn)

Graseieren en biologische eieren mogen met de ophokplicht wel zo blijven
heten, terwijl ze recht zouden moeten hebben op 2,5m2 vrije uitloop
(=buitenlucht) per kip.

Jeroen