(was weer iets mals van opa Fluks)

Mon Nov 28 12:51:41 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 28-nov-2005, at 11:58, opa Fluks wrote:

>  Het 'christelijk wensdenken' wordt veroorzaakt door een virus (!)
> en heeft

Zo vreemd is die opvatting niet. Burrroughs noemde taal een virus.
De bioloog Dawkins oppert in zijn boek The Selfish Gene dat ideeën
(memes) zich verspreiden op een manier die vergelijkbaar is met de
evolutie door natuurlijke selectie van genen. Ook onder ideeën zou
een survival of the fittest bestaan.

>  twee symptomen,
>    * Westerlingen selecteren de feiten die de eigen gemoedsrust
> bevorderen.

Dit is een eigenschap van alle mensen; zie: cognitieve dissonantie.

>    * Westerlingen geloven dat culturen en godsdiensten
> gelijkwaardig zijn.

Het postmodernisme en het cultuur-relativisme zijn inderdaad wijd
verspreid in het westen.

>  Winnubst beweert dat de islam in het Westen een theocratie
> gebaseerd op de
>  leer van de Koran wil vestigen - en als dat niet lukt het Westen
> wil ver-
>  nietigen.

Winnubst is niet de enige die dit beweert; hij vertolkt hier in feite
de opvatting van radicale moslims.

>  Over deze onzin heeft AHA het dus.

Opa, zou je je manie om alles wat jouw eigen gemoedsrust verstoort
meteen maar als 'onzin' af te doen eens wat willen beteugelen?

>  Ik vond nog dit over de profeet van AHA,
>      Piet (P.A.A.) Winnubst
>      Adres:  Sadatdomein 31/B
>              6229 HC Maastricht
>      Tel:    043-3670828
>      E-mail: p.winnubst at hi.nl

Ik vond nog het volgende over onze door Hirsi Ali geobsedeerde:

Opa (Marc-Alexander) Fluks
geboren op 17 juni 1952 te Amsterdam
Adres: De Bosch Kemperpad 136
1054 PM Amsterdam
Tel: 020 - 4893536
Homepage: http://www.fluks.dds.nl
Promotie (doctor): 1 december 1998

Opa geeft op zijn homepage tevens de NAW-gegevens van
Sterrenkundig Instituut Anton Pannekoek van de Universiteit
van Amsterdam, maar in het informatiesysteem van deze
universiteit komt geen medewerker Fluks meer voor en de
door Fluks opgegeven telefoon- en faxnummers zijn algemene
nummers van het instituut.

(wordt vervolgd)

Erik vdMb