VVD-splijtzwamscore AHA (2)

Sat Nov 26 13:32:24 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 25-nov-2005, at 20:38, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

>  Erik van den Muijzenberg <muijz at DDS.NL>,
>
>  Maar wat bewijst dat ?

Dat jij moeite hebt gedaan om aan artikelen over Hirsi
Ali te komen, hetgeen mijn these ondersteunt dat je
op haar bent gefixeerd.

>  Neen. Jij kan dat trouwens niet weten, gezien je opmerking hierboven.

Ik lees minimaal vier dagbladen per dag en zie
vervolgens een aantal van de artikelen over
Hirsi Ali weer terug op deze lijst omdat jij die
forward.
Dus ik kan het wel degelijk weten.

>  Ik doe m'n best helemaal niet om het te pakken te krijgen. Deze week

Nee, die artikelen verschijnen spontaan op jouw
scherm, helemaal vanzelf, zonder dat je daar
enige handeling voor hoeft te verrichten, nou
goed opa Fluks?

>  veroorzaakt ze een conflictje in de VVD en het is belangrijk om te
> zien
>  hoe ze dat doet - voor het geval dat ze een aanzienlijk grotere brand
>  sticht (dat is tenslotte waar ze op uit is).

Kijk opa, nu zijn we waar we moeten zijn.

Jij stelt: Hirsi Ali is uit op het stichten van een
grote brand. (Als ik het me goed herinner - ik
heb geen zin om me door al die gierende
klepkolder van je heen te worstelen - vindt je
zelfs dat Hirsi Ali er op uit is dat hier de
voorsteden 'ook' in de hens gaan.)

Maar waar is je onderbouwing? Daarzonder
is het allemaal wel erg gemakzuchtig; met
even veel - of beter gezegd: weinig - recht
zou ik dan bijvoorbeeld mogen beweren dat
Marc Alexander Fluks een halve gare is die
er op uit is de stad Amsterdam te laten
afbranden.

> Dat is de enige reden om
>  dit te volgen, wat mij betreft.

Kenmerk van een fixatie is dat de lijder in
kwestie allerlei fraaie rationalisaties voor zijn
zieke gedrag weet te verzinnen.

Dus wat jij hier 'de enige reden' noemt, doet
helemaal niet ter zake opa Fluks. Zolang jij je
opvattingen niet wenst te onderbouwen noem
ik jouw 'enige reden' de rationalisatie van een
door een Hirsi Ali fixatie getroubleerde boven-
kamer. Duidelijk?

>  Het opmerkelijke is (daarom is het zo interessant) dat Wiegel echt
>  maar heel even in dat stuk voorkomt. Er gebeurt nauwelijks iets. Maar

De VVD splijt zo ongeveer in tweeën. Noem dat
maar "niets". Je moet toch wel stekeblind zijn als
je niet ziet dat Hirsi Ali bij de VVD een open
zenuw heeft geraakt.

>  kennelijk gebeurt er tegelijk heel iets anders. Daar kijk ik naar
> - ik
>  wil weten wat dat is. Ik heb door dat ik iets mis daar waar anderen
>  zo'n beetje alles ontgaat...

Hier staat: "ik (Fluks) ben geniaal. Ik zie iets wat
anderen niet zien". Maar waar blijkt dat eigenlijk
uit? Dat blijkt nergens uit. Dat zijn verzinsels
van een door een Hirsi Ali fixatie getroubleerde
bovenkamer opa Fluks.

>  Alles is onzin.

Opa, als *alles* onzin is stopt de discussie.
Want waar zou die dan nog over moeten gaan?

Erik vdMb