PvdA wil verplichte anticonceptie

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Wed Nov 23 15:39:51 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Elegeert heeft op woensdag, 23 nov 2005 om 15:23
(Europe/Amsterdam) het volgende geschreven:

> Nee, wie wel ? Maar dat ga je niet voorkomen met dit type onnozele
> maatregelen.

heb je een beter voorstel?

> En waarom ben je zelf niet gedwongen tot inname van anticonceptie?
> Enig idee welke inbreuk je maakt op iemands leven?

jawel

> Welke garanties heb je uberhaupt dat zelfs je eigen kinderen niet in
> de verkeerde omstandigheden zullen komen te verkeren? En dan is dit je
> reactie? En dat moet ik geloven, Elma?

jawel
van een kind van mij dat de eigen kinderen verwaarloost of mishandelt
mogen de kinderen afgenomen worden
en de mishandelaar (m/v) mag van mij gesteriliseerd worden.
vind ik een lichte maatregel vergeleken met de tbs die nu
waarschijnlijk zou volgen

> Waarom, zo vraag ik mij af, zou je een Rechter met dergelijke
> onmogelijke opdrachten opschepen, Elma?

omdat het alternatief, niks doen, erger is.

> Waarom neemt niet de politiek zelf de verantwoordelijkheid op zich om
> te zorgen voor een goede opvoeding voor alle kinderen?

heb je een voorstel hoe dat dan moet?

> Waarom gaat ze daarover het debat niet aan met de(/alle) burgers in
> dit land?

heet publieke discussie, en in die fase zijn we nu
ik zie je bijdragen in mijn krant met belangstelling tegemoet

gr elma