Bestaat die 'verlichtingsleer' van AHA eigenlijk wel ?

Tue Nov 22 23:43:35 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik eerder,
>Volgens Google bestaat er geen verlichtingsleer. Exit shortcutten.

 Tjerk Jouwstra <tjouwstra at WXS.NL>,
>En doordenken voor de normalen, ook wel longcutters of lange termijn
>denkers genoemd.

 :-)

 Maar op zich is het natuurlijk vrij droevig. Letterlijk schrijft AHA in
 Trouw van vandaag:
>Het probleem is dat mijn standpunten zijn gebaseerd op de verlichtingsleer
>en het klassieke liberalisme.

 Om het tweede kan men misschien nog wel heen maar om het eerste niet. Die
 bestaat domweg niet. De basis van haar standpunten bestaat niet - hoe is
 het mogelijk. Ze heeft ook dit ter plaatse verzonnen om maar de intellec-
 tueel te kunnen uithangen. Ze zegt maar weer wat en speculeert er op dat
 iemand die haar niet kan volgen dat wijt aan een lacune in z'n eigen kennis
 - die verbleekt vergeleken bij het hare. Het is elke keer hetzelfde.

 Maar hier gebeurt dus niets mee. De echte AHA-gelovige negeert dit soort
 ontmaskering en ziet vol verwachting uit naar een volgend verzinsel dat
 getuigt van haar inzichten...