Hoogervorst go home

Bert Bakker bbakker at USA.NET
Sun Nov 20 14:16:47 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Al dan niet bijverzekeren is inderdaad een kwestie van je financiële
mogelijkheden, maar juist daarom moeten we ervoor zorgen dat het basispakket
breed blijft, en betaalbaar. Dat zal inderdaad relatief betaalbaar zijn, want
de uitgaven nemen hoe dan ook toe. Juist daarom is een stelsel waarin prikkels
voor efficiency zitten zo belangrijk.
In hoeverre en in welk tempo de premies moeten stijgen is daarvan afhankelijk,
en daarnaast natuurlijk ook van de economische groei, resp. de groei van de
inkomens.

De WMO vind ik net als jij een bedreiging: ik houd liever vast aan verzekerde
aanspraken in de AWBZ dan mensen afhankelijk te maken van de lokale overheid.
De fractie stemt naar alle waarschijnlijkheid tegen de WMO.