nieuw D66

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Thu Nov 17 23:29:40 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Landgenoten en Lotgenoten,

D66 verandert! De interne stemming voor de gemeenteraadlijst in Utrecht is net vastgesteld. Voor de niet leden van ons op deze lijst: Tot op heden doen we dat volstrekt demokratisch en ieder lid heeft de mogelijkheid niet een, maar in casu zelfs 15 leden in te vullen. Henk van Lingen en ondergetekende hebben hier nog een draadje over gesponnen en via een mij soms te ingewikkeld telsysteem wordt de uiteindelijke lijst samengesteld. Deze mag maximaal 30 namen bevaten (ofschoon ik nog moet nazoeken waar dat bepaald is, ik vermoed de Kieswet) en ik geef u de uitkomst voor de rode lantaarn in Utrecht:

Niet geplaatst zijn:

41 W.N. Herweijer (76 punten)

13 W.T. Jouwstra (68 punten)

29 M.M. Versnel-Schmitz (60 punten)

44 C. Höhne-Sparborth (44 punten)

Ineke Herweijer is oud wethouder en al sinds Wilma van de Flinstones lid, ook ik heb D66 in de jaren 90 met volle inzet vertegenwoordigd, Machteld heeft en de gemeente en het land gediend en de laatste is een absolute inconnu. Andere ervaren leden stonden niet op de lijst  De nieuwe lichting heeft kennelijk geen behoefte meer aan de naamsbekendheid en/of ervaring van de oudjes.

Laat ze het dan ook maar doen, maar het zal wel niet deterministich of inderministisch zijn, wat zij als hun keuze bepalen. Maar ja, het is wel onze vlag (D66),  van wie momenteel niemand weet, hoe deze er bij hangt.

Met vriendelijke groet,

Tjerk Jouwstra
Utrecht