Internet buiten UNO

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Thu Nov 17 14:10:09 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

dirkie wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> De beslissing is al genomen. Het blijft zoals het was,
> en dat is goed anders hadden de EU bureaucraatjes  in
> de kortste keren belasting op e-mail en andere dingen
> gelegd.

Oh jee, ....

> Passieve censuur toegepast en alles in
> regeltjes vervat. Als je gelijk zou hebben dat een
> ander Internet ontstaat, moet je toch eerst al die
> regel-onzin ondergaan.
> China en Iran wilden ook een andere setup, nou zijn
> dat echt lichtende voorbeelden van vrijheid
> blijheid...

Er valt kortom, altijd wel iets te bedenken om het te reguleren.

> Je hoeft heus geen enthousiast supporter van Amerika
> te zijn om te kunnen zien dat ICANN het goed doet, en
> er daar in ieder geval geen reden is om dingen te
> veranderen.

In elke geval niet zo dramatisch als werd voorgesteld.

> Anders gesteld. Je bent dus echt onnozel
> als je denkt dat het Internet "beter" wordt als de EU
> zich ermee gaat bemoeien...

Behalve op twee onderdelen dan m.i. alwaar de Amerikanen wel erg veel
invloed hebben, nl. encryptie diepte en bemoeienis van CIA, NSA, FBI.

(http://www.burojansen.nl/crypto/4.html)
(http://www.netkwesties.nl/editie21/artikel1.html)
NETKWESTIES ---- MAGAZINE OVER VRIJHEID, RECHTEN EN REGELS OP INTERNET

Maar ook dan valt niet in te zien waarom de EU/of Nederland dat beter
zou kunnen gaan doen.

http://www.netkwesties.nl/forum/index.html
Waarbij de onbekendheid met het medium bij politici vooral opvalt.

Henk Elegeert