Staatsterreur...?

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Wed Nov 16 23:18:44 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Seveke heeft een paar jaar terug via een boek onthuld dat de voorganger van
de AIVD, de BVD, in de jaren 1970s en/of 1980s een   maoistisch blaadje
maakte om China en Nederlandse volgelingen om de tuin te leiden en te
bespioneren. Misschien heeft een van die ontblote agenten (na pensionering)
wraak genomen? Verder was Geveke een Prozesshaensel, een hinderlijk
juridisch volger, begrijp ik uit de media.

Kortom, de kans op opheldering van dit misdrijf zal wel gering zijn omdat
hij zich niet met de mafia maar de staatsveiligheid bemoeide. Mogelijk is
hij op gemanipuleerde ambtsberichten gestoten?

Ik vraag me trouwens of wat burgemeesteresse Ter Horst er mee te maken
heeft - zelfs de ietwat louche Cohen krijgt niet eens ambtsberichten e.d.

hv,u
------