Rob Oudkerk over 'neurobiologische stoornis' politici

Wed Nov 16 19:01:37 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik eerder richting Henk Vreekamp <vreekamp at KNOWARE.NL>,
>Als je materialisme ziet als tegendeel van spiritualiteit (eigenlijk:
>idealisme), dan zou je best gelijk kunnen hebben.

 Elma Ouwehand <e.ouwehand1 at CHELLO.NL>,
>termen oorspronkelijk van karl marx?

 Materialisme (grondlegger: Democritus) vs. idealisme (grondlegger: Plato)
 is een klassieke tegenstelling. Van ver voor Marx dus (had die niet iets
 met dialectiek en het materialisme ?)

 Ik, eerder,
>Maar dat kan alleen het geval zijn voor iemand die het laatste op z'n
>minst erkent.

 Elma,
>spiritualiteit als verschijnsel bedoel je?

 Ja. Voor een materialist is spiritualiteit (idealisme) een concept, maar
 geen verschijnsel.