Update Franse Burgeroorlog: 300 steden

John Bijl mail at JOHNBIJL.NL
Sun Nov 13 11:23:31 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> ik las dat hij er zelf verbaasd over was? hij zag er wat aangeslagen
> uit?
>
> maar kan allemaal theater zijn natuurlijk. ik weet het niet. wat denk
> jij?

Ik denk dat Pastors zich op een zeker ook realiseerde dat dit 'm wel heel
goed uitkomt.

Het valt mij in ieder geval op dat in de weken hiervoor Pastors zich
onophoudelijk heeft gepositioneerd in de spreekverbod-opgelegde
slachtofferrol. Ik herriner me dat hij een tijdje terug in een week aan AD,
Metro, Spits en nog een landelijk blad in interviews met ongeveer de zelfde
opmerkingen er over werd aangehaald. Vier keer interview, vier keer
slachtoffer.

En ja, dat ie ervan aangeslagen is heb ik m ook horen zeggen. Maar ik
herinner me ook dat bij de vorige motie van Wantrouwen de bos bloemen al
klaar stond voor het geval hij wél op moest stappen. Ik herinner me ook de
triomfantelijke foto op de voorpagina van het RD woensdag.

Maar hoe dan ook: met het honoreren van de slachtofferrol door zelf niet te
reageren op de inhoudelijke opmerkingen, komen we er niet.

Groet,
John