Waar gaan we naar toe in Europa?

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Tue Nov 8 12:18:43 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

----- Original Message -----
From: "Martijn Meijering" <mmeijeri at xs4all.nl>

> Aargh! Begin jij nu ook al? Er is de laatste jaren voor zover ik weet geen
> enkele politicus van betekenis in Frankrijk geweest die zich zo heeft
> ingezet voor de integratie van ethnische minderheden als Sarkozy.

Ik heb dat niet gevolgd eerlijk gezegd, maar is irrelevant als je het mij vraagt. Zijn recente uitspraken zijn levensgevaarlijk en diskwalificeren de man dus voor elke politieke machtsfunctie. Zo'n man moet je gewoon niet willen hebben. It's as simple as that. Daar ben ik teveel democraat voor.

Mijn vergelijking met Hitler was slechts bedoeld om aan te geven dat je dit soort anti-democratische uitspraken nooit en te nimmer moet accepteren in een democratie. Dat is veel te gevaarlijk. De man moet zich diep gaan schamen en zo snel mogelijk oprotten.

Een wedervraag: Wanneer moet een politicus in een democratie aftreden, als zelfs deze uitspraken daarvoor naar jouw mening niet voldoende aanleiding geven?

Groeten,
Mark Giebels