Info: Jonge democraten tegen Vrijheid van vakvereniging, voor fascisme

Fri Nov 4 17:35:38 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Bram Fokke <bram at FOKKE.NET>,
>Mussolini hervormde de vakbonden in een systeem dat als je heel goed met
>je ogen knijpt enigzins lijkt op dat dat wij voorstellen, afgezien van
>de democratische legitimatie natuurlijk, maar ja dat past niet in het
>fascistische plaatje dus daar wordt aan voorbij gegaan.

 ??

 Volgens mij is het omgekeerd. Mussolini (de uitvinder van het fascisme)
 deed niet zozeer wat jullie voorstellen - jullie willen datgene dat Muso-
 line doorvoerde.

 Er is helemaal geen 'democratische legitimatie'. Denk je nou echt dat er
 1 weldenkend mens is die de JD-voorstellen overneemt ? Stel dat het vol-
 gende kabinet een soort sociaal-liberaal schrikbewind gaat voeren en jullie
 plannen worden doorgevoerd - dan staakt de vakbeweging jullie gewoon weg.
 Iets als dit accepteert toch niemand ?

 Waarom vloeien trouwens de woorden 'democratische legitimatie' uit je pen
 als je gekozen bent in het JD-bestuur zonder dat er een tegenkandidaat
 was ? Is dat ook al een nieuw experiment met 'democratie' of zo ?

 Gaan jullie dit stuk morgen indienen ?
 Dat zou ik maar niet doen.

 Leg het eerst eens voor aan een onpartijdige historicus of zo. Vraag om
 advies en maak melding van de kritiek op het stuk. Jullie gaan of morgen
 volledig af of D66 wordt zelf een fascistisch club.

 Waarom verdraai je trouwens mijn woorden op jullie forum ? Is dat de func-
 tie van een JD-pers-chef...?   :-)

 Marc Fluks, Amsterdam