Jonge Democraten in tegenaanval (was: Jonge democraten tegen Vrijheid van vakvereniging, voor fascisme)

Fri Nov 4 11:17:28 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Marc de Droog <marcdedroog at ZONNET.NL> schreef op,
     http://www.jongedemocraten.nl/forum/showthread.php?threadid=982&highlight=fascisme
>Voor allen die de D66 discussielijst niet volgen, wilde ik jullie hier
>even op wijzen: Sinds het congres wordt er behoorlijk over de JD geluld,
>maar er zijn volgens mij geen JD'ers die zich in de discussie mengen. De
>laatste reactie poogt een "analyse" te zijn, hoewel jullie het met me eens
>zijn dat onderstaande tekst iets heel anders is...

 [Daarna komt mijn bijdrage van gisteren op deze lijst:
   https://listserv.surfnet.nl/scripts/wa.exe?A2=ind0511&L=d66&X=&P=R5753 ]

 Ik vind de bovenstaande taal hetgene dat ik opmerkte alleen maar bevestigen...
 * Hoezo 'geluld' ? Wie lult er nu over wie ? Wie wil de vakbeweging een
   kopje kleiner maken en bekommert er zich niet in het minst om dat zoiets
   een fascistische stellingname zij ? Weten de Jonge Democraten eigenlijk
   wel wat het fascisme *is* ? [Kennelijk niet dus]
 * 'Mengen zich geen JD'ers (alleen de eigennaam en de asscociatie met dit
   onderwerp al - zitten er geen *mensen* in de Jonge Democraten in de dis-
   cussie' - die opmerking is in strijd met zichzelf.
 * Wat is er in hemelsnaam tegen een analyse ? Weten de Jonge Democraten
   eigenlijk wel wat een analyse is ?
 * Wat is er 'heel anders' dan een analyse ?
 * In de reacties staat dat ik een *communist* zou zijn. Wie anders dan een
   fascist bedenkt uberhaupt zoiets ? Dan is men toch een heel eind heen ?

 ...dit maakt de zaak er niet helderder op...

 Hieronder de meest zinnige reactie tot dusver...
 Overigens gaat Bram Fokke <dafokka at aim.com> niet op de fascistische stel-
 lingname van de Jonge Democraten in. Ze wordt -opmerkelijk genoeg- zelfs
 niet onkend. Integendeel (okee, mogelijk andere opmerkingen gemist - dat
 kan natuurlijk).

 Marc Fluks, Amsterdam