Jonge democraten tegen Vrijheid van vakvereniging, voor fascisme

dirkie geensloof at YAHOO.COM
Thu Nov 3 10:14:09 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Medelevenden,

Het kan best zijn dat het idee van de JD's echt sucko
is.....
Toch staat het niet geheel los van het feit dat de
"erkende" vakbonden direct na de tweede wereldoorlog
in de uitverkoop zijn gegaan, en sinds die tijd eerst
met de verkeerde partij gaan praten voor ze met hun
leden overleggen. Al in de 50tiger jaren was mijn neef
"verplicht" lid van de ANGB (NVV) anders kon hij niet
in de grafische branch werken. Gestaakt werd er 1 maal
voor 1 etmaal in 14 jaar en daarmee was de grafische
bond ongeveer stakings-koploper.
De diamantwerkers speelden uberhaupt geen rol meer..
De 'erkende nederlandse vakbonden' hebben dus een
lange histerie van uitverkoop. Een covenant, een soort
van heksenwoord, werd in 1973 of 74 gesloten met de
overheid dat zekere levenskosten niet langer
meegenomen zouden worden. In andere woorden 'de
bonden' zijn er pas in laatste plaats voor de
betalende leden; hebben een grote bek op de verkeerde
tijd, en binden in of laten zich met 2 kwartjes het
bos insturen, in de hoop dat Pond of Kok er een dijk
van een baan aan overhoudt.
Die De Waal is/was geen haar beter, ruim een jaar
geleden schreeuwen op het Museumplein dat er meer loon
moet komen, dat had ie moeten doen in 2000 of zo toen
er een zogenaamd arbeidstekort was. Dat deden ze niet
ze waren "solidair met de overheid" om geen mogelijk
inflatoire eisen te stellen. Toen hield ie zijn bek.
Nu was er geen arbeidstekort dus zijn "als onze arm
het wil" werd (terecht) door geen mens serieus
genomen. En maakte verder duidelijk hoe corrupt ze in
feite zijn.
Miereneuken op tienden van procenten en het een
overwinning noemen!

De JD'ers missen kennis van zaken en gevoel voor
geschiedenis, vandaar een voorstel dat buiten de
realiteit staat. Dat betekent niet dat de "erkende"
bonden in eerste instantie werken voor hun leden.
Integendeel, ze zijn in de business om ze, tegen
lidmaatschapscontributie, vooral rustig te houden!!

Prins Vogelvrij

--- Martijn Meijering <mmeijeri at xs4all.nl> wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> beetje gerekend tot de
> worden ze beschreven
> zouden 'afwerken.' Ik heb
> trouwens naadloos aan op
>
> Marc, kunnen we hier over ophouden? Ik vind dat je
> af en toe wel heel
> makkelijk het woord fascisme in de mond neemt. Het
> kan toch niet zo zijn
> dat het woord fascisme wordt opgerekt tot synoniem
> voor "Marc Fluks en de
> drie Henken zijn het hier niet mee eens"? Je noemt
> homo's, neoliberalen en
> fascisten wel erg vaak in een adem. Laten we nog
> [...]

Yahoo! FareChase: Search multiple travel sites in one click.
http://farechase.yahoo.com