Lieve Theo

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Wed Nov 2 18:19:05 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Dat zou zo moeten zijn Henk

We zullen zien wat Katja (vananvond) nog te melden heeft.

> en alhoewel het niet mag Ayaan zit er ook weer
> een maar aan.

Die zag ik al weer groepen beschuldigen. De moslims zouden vlgns haar
onvoldoende hebben gedaan om te voorkomen dat Theo zou worden vermoord.
Ze haal de ook uit nnaar de autoriteiten overigens.

> Hij wordt nu bestempelt als het voorbeeld van vrije meningsuiting.

Een die duidelijk aanwezig was.

> Is het
> dat echt zo dat vrije meningsuiting wil zeggen dat je maar alles kan roepen.

Yep, behoudens oproepen tot haat en geweld, als ik het juist heb.

> Mag je dan mensen die een geloof aanhangen maar betitelen als geitenneukers?

Is het om die reden ?

http://www.geocities.com/mediacontrole/interviewtheovangogh17012003.html
'Waarom mag ik Marokkanen geen geitenneukers noemen?'

> Natuurlijk mag je een meninghebben over de Islam, katholieke geloof,
> protestanten en noem maar op. Zeker als je het hebt over uitwassen ervan.

Had ie dat?

> [...]

http://www.geocities.com/mediacontrole/interviewtheovangogh17012003.html
'Waarom mag ik Marokkanen geen geitenneukers noemen?'

"
.... Khomeini ooit zelf geschreven dat als de vrouw ongesteld is de man
een geit mag nemen.
"

Waarom zou je Khomeini nu willen beledigen?

> Zeker als er een bepaalde
> stemming heerst en er dreigingen voor je bestaan,

Moet je sdaar voor zwichten?

 > is het toch op zijn minst
> erg onverstandig om dat te doen.

Ohh, ayatollah Khomeyni bemoeide zich toch ook met die Duitse showmaster
  Rudy Carell. Net als Donner al evenmin een liefhebber van satire.
Moeten we onze democratie opgeven vanwege dreiging?

> Hij was ook gewaarachuwd toch?

Door wie, en waarvoor?

> Daar is de daad niet mee goed gepraat hoor, integendeel, maar als je in een
> conflictsituatue vooraan gaat staan is ook de kans dat je de klappen krijgen
> het grootst, ook dat mogen we er niet bij vergeten.

Je praat jezelf je eigen logica aan, Ger. De crux zit um in het
beledigen en de groepsact dat als zodanig willen zien en te willen
verdedigen. Dus ongeacht wie het soortgelijk hier is.

 > Als jij of ik het was
> geweest dan was er vandaag geen herdenking geweest schat ik.

Is niet na te gaan, Ger. Maar het zou zomaar ook kunnen van wel.

> Balkenende vanmorgen, hij was waar we allemaal zo voor staan.

Daar heeft ie een jaar oven kunnen denken, Ger.

 > Nee hoor, ik
> vind die mensen geen geitenneukers,

Heb je toevallig wat cijfers van christenen op het platteland die het
met dieren doen?

> ik ben zeer voor vrije meningsuiting

Ik ook.

> En ben zeer tegen mensen beledigen.

En dit laatste kan helemaal niet. Mensen kun je niet beledigen, die
willen zich soms beledigd weten. Meer niet, Ger.

Henk Elegeert