Balkenende staat voor gek, zegt hij

Martijn Meijering mmeijeri at XS4ALL.NL
Sun May 29 18:28:38 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> [...]
> uiteindelijk goed werkend democratisch syteem, waarbij
> aandacht komt voor alle bestuurslagen en wie waar welke
> beslissingen nemen en op grond waarvan, en onder welk mandaat.
>
> Een systeem dat ook aan de burger uit te leggen is en die
> weet waar hij/zij moet zijn, als hij/zij dat al niet weet
> middels een duidelijke participatie ingebed in een goed
> functionerend democratisch systeem.
>
> Een simpel systeem met duidelijke communicatielijnen. Een
> helder en duidelijk concept.
>
> Het moet wel erg gek gaan wil je daar niet alle staten en

Tja, als dat kan lijkt het me prachtig. Ik vraag me af of het beter is om
nu snel tot een middelmatig compromis te komen of veel later met een veel
beter resultaat. Maar misschien komt dat wel nooit. Ik weet niet wat beter
is, maar gevoelsmatig kies ik dan toch maar voor het compromis dat
tenminste een verbetering tov van de huidige situatie is. Maar mijn gevoel
zegt me dat Nee in zowel Frankrijk als Nederland overtuigend gaat winnen.

> Het belang van olietransporten geldt nog zolang we daar
> (nog) gebruik van (blijven) maken.

Klopt, en dat is voorlopig nog wel het geval. Maar ik bedoelde het ook als
verklaring van mijn verbazing, het lijkt me nl dat de Duitse regering dit
haarfijn doorheeft.

> Heb je toevallig een tekst van, of link naar die melding,
> Martijn ?

Nee helaas, ik hoorde het dacht ik op Barend en van Dorp.