Balkenende staat voor gek, zegt hij

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sun May 29 12:40:39 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Henk, ik ben het met je eens dat die grondwet te vroeg
> komt. Het had gewoon een nieuw verdrag moeten worden. En
> op een later moment als Europa meer uitgekristaleerd is
> hadden we, inderdaad in een participatief proces, een
> echte grondwet kunnen opstellen. En die grondwet had dan
> in een Europawijd referendum aan de burgers moeten worden
> voorgelegd. Maar helaas, die weg heeft men niet gekozen.
> En of dat nog een mogelijkheid is weet ik niet maar ik
> sluit dat ook niet uit. Maar zoals ik al eerder zei,
> [...]

Het nu aannemen eveneens, Mark. Er komt dan sowieso dan geen
poging tot herstel van de verhoudingen, of het wordt een
slappe poging tot. Immers, na aanname, kun je ook daarop
geen herstel laten plaatsvinden. Het wordt dan een poging
die zonder inhoud blijft.

Ik zie het feit dat met name twee landen die de kar zijn
gaan trekken en nu ernstige bezwaren hebben juist als een
positief punt. Betrokkenheid bij kan hen niet worden ontzegd.

Hoor net Balkenende weer aankomen zetten met datzelfde
zeuren dat het een lastig compromis geworden is, maar dat is
aantoonbaar onzin.

Ach, ik hoop maar dat velen de beoordeling en het besluit
tegen de juiste achtergrond nemen. Niet of het een
verbetering is maar of we er werkelijk iets aan zullen hebben.

Henk Elegeert