Bolkenstein heeft spijt van de euro

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Thu May 26 14:29:35 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger wrote:
> [...]
> dat ze hun begrotingstekorten niet hoger zouden laten oplopen dan 3 procent
> van het bruto binnenlands product. Frankrijk en Duitsland haalden dat niet,
> maar dat had geen gevolgen. De regeling is onlangs versoepeld.
> ,,Als ik toen geweten had wat ik nu weet, had ik mijn partij niet
> geadviseerd om voor die muntunie te stemmen'', zei Bolkestein die zich vorig
> jaar heftig verzette tegen het besluit van de Europese Commissie om af te
> zien van sancties.
> Een beetje laat maar hij begint wat wijzer te worden.

Ach wel nee, Ger. Hij meende alweer een advies uit te moeten
brengen waarvan hij de gevolgen nog niet kent. Hij leert
zelfs niet van eerder gemaakte fouten. Dus, hoezo wijzer?

Bovendien hebben we dat soort lieden om vooruit te denken,
toch? Nou, ook al niet gelukt. Blij dat hij het toegeeft,
maar verder heb je er niets aan.

> Alleen zitten we nu met de gebakken peren.

Geplukt door Polen. :)

Die nu overigens alras van de campings af worden getrapt ivm
de komende Kloriade, die op haar beurt weer meer
werkgelegenheid moet bieden aan werkgevers. En nadat we weer
even net gedaan hebben alsof het om het aantrekken van de
recreatieve bestemming ging, halen straks weer doodleuk de
Polen terug, die dan afkomen op de nieuw gecreeerde
werkgelegenheid.

Of denk jij aan een ander scenario, Ger?

Henk Elegeert