Huisartsenstaking

Tue May 24 17:50:34 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Met spijt, Henk,

Vind ik ook dat Hoogervorst als het ware een kwakzalver is, nu ten aanzien
van het functioneren van de huisartsen. De voorman van de huisartsen kan zin
en onzin van politieke plannetjes goed onderscheiden en verwoorden, op weg
naar werk luisterde ik met genoegen op radio 1 naar hem.
Ook ten aanzien van de verdeling van de zorgpremies stelde ik een half jaar
geleden dat er typische (in dat geval CDA-) inkomenspolitiek bedreven wordt
die onnodig en erg veel bureaucratie en kosten meebrengt en heldere
regeerafspraken onnodig versjoemelt, zelfs onderuit haalt. Alleen om met
geld te schuiven ten gunste van een minderheid geliefdere koiezers op kosten
van alle anderen.
Bij het gedoe rond de huiusartsen blijkt dat de vele politici ook van VVD en
D66 bij de zorgverzekeraars betere ingangen hebben en hun zinnetjes krijgen,
terwijl D66 de zorg terug wilde geven aan de patienten en de artsen en
verplegers.
Ik verlang dan weer naar een vakminister...

Fritz van Rikxoort