'Limburgse politie laat criminelen lopen'

Dik geensloof at YAHOO.COM
Tue May 24 09:31:27 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bert,
Als je dat inziet waarom heeft de politiek, met name
de 2de kamer, er nog nooit iets aangedaan?
Of is de politie zo eigenmachtig dat ze dit soort
prioriteiten zelf bepaald.
Als politiek Nederland enigzins wist hoeveel
ressentiment dit Big Brother gedrag opwekt had ze lang
geleden het besluit genomen om die paar
bekeuringscenten die de schatkist door deze
oneigenlijke "wetshandhaving" misloopt te accepteren..
Dan zou het best kunnen zijn dat de gewone nederlander
ook weer iets meer vertrouwen in zijn overheid zou
krijgen. De gewone man windt zich meer op over zijn
oneigenlijke bekeuring dan over de Betuwelijn debacle
die ver van zijn bed staat.

So tell me:
Heeft de politiek, hoe kom ik erbij, zitten slapen, of
is Nederland gewoon een politiestaat in de slechtste
betekenis van het woord?

Police protection = een nederlands oxymoron

http://www.nu.nl/news/527409/14/'Limburgse_politie_laat_criminelen_lopen'.ht
> [...]
> lopen.

> inbraken, prostitutie,
> gaan. Ze hebben vrij
> de 1700 die hij nu tot
> onze lage
> veilig", zegt Velings.
> de plank blijven liggen.

> het onaanvaardbaar dat
> genoeg mensen heeft. Hij
> politieapparaat aan. Hij
> krijgt.

> discussielijst
> (D66 at nic.surfnet.nl).
> LISTSERV at nic.surfnet.nl met in het
> tekstveld alleen: SUBSCRIBE D66 uwvoornaam

=== message truncated ===

Yahoo! Small Business - Try our new Resources site