evolutie

Martijn Meijering mmeijeri at XS4ALL.NL
Sat May 21 23:57:15 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Minister Van der Hoeven wil een landelijk debat organiseren over de
> evolutietheorie en de scheppingsgedachte.
>
> Waarom steunen we zo'n kabinet?
> Als het onderwijs de scheppingsgedachte gaat onderwijzen ipv de
> evolutietheorie dan ben ik niet meer voor meer geld voor onderwijs.

Lieve help! Is dit werkelijk wat ze wil? Creationisme als serieus
alternatief voor de evolutietheorie laten onderwijzen? Die Cees Dekker met
wie ze heeft gepraat lijkt volgens wat googlen overigens een bona fide en
succesvolle wetenschapper.

Het lijkt me trouwens wel een goed idee om bij een vak als
maatschappijleer of misschien godsdienstlessen de leerstellingen van de
wereldgodsdiensten de revue te laten passeren. En dan niet zozeer om
kinderen te helpen een keuze te maken ofzo, maar om ze te leren begrijpen
hoe men in bepaalde godsdiensten tegen de dingen aankijkt. Dat lijkt me
voor iedere burger nuttige informatie.