Brinkhorst niet blij met EU referendum

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Fri May 20 16:16:41 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

----- Original Message -----
From: "Martijn Meijering" <mmeijeri at xs4all.nl>
> Wat is trouwens plan B voor D66? Want ik ben bang dat het daar wel op gaat
> uitdraaien. Ik hoop dat D66 dan kiest voor "helaas nog niet", omdat iets
> ingrijpends als een Europese Grondwet alleen kan worden ingevoerd met
> brede steun onder de bevolking, die er momenteel niet is. En wat als er
> bijvoorbeeld alsnog een CDA-PvdA meerderheid voor de grondwet komt? Moet
> D66 dan echt opstappen? Wat schieten we daar nu mee op?

Ten eerste druk op het CDA. Ten tweede is het ook van belang wat het kabinet gaat doen als de burgers Nee zeggen en de kamer het referendum overneemt. Het kabinet zou de bal immers moeten oppakken en terug gaan naar Brussel. Maar wat als ze de bal terugschieten naar de kamer en/of de burgers?

Groeten,
Mark Giebels