Een cursus economische filosofie in 30 minuten

Bert Bakker bbakker at USA.NET
Sun May 15 10:37:24 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

M$? Microsoft bedoel je? Dat is natuurlijk helemaal waar - en daar is dus een
gebrek aan concurrentie. Ongezond.
Hoewel dat uiteindelijk denk ik ook wel tot een oplossing komt. We zitten
relatief gesproken nog steeds in het beginstadium van de
computer/telecom-revolutie.
Ik herinner me dat Philips lange tijd de enige was die een goede
kleurentelevisie op de markt kon brengen. Maar dat is al weer lang verleden
tijd.

De welzijnssector - praat me er niet van. Helemaal eens. Als iets de mensen
weghoudt van wat ze aan hulp, aandacht en zorg nodig hebben, dan zijn het wel
de gogen in welzijn, jeugdzorg, dat soort lui. Ik heb nog nooit iemand gehoord
die er beter uitkwam als hij eenmaal in dat circuit verzeild raakte. Dat geldt
trouwens in hoge mate ook voor de Riaggs.