Balkenende vergelijkt tegenstemmen met Auschwitz (2)

Sat May 14 17:56:28 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Het zoeken kostte even wat moeite omdat ik geen toestemming heb om bij de
NRC te mogen zoeken (moet men voor betalen). Ik mag gelukkig weer wel down-
loaden...

Hier staat het stukje dus: De NRC van 28 april 2005
   http://www.nrc.nl/eu/artikel/1114664663516.html

De inleiding tot de waanzin is minstens zo gestoord als de waanzin zelf...

Citaat 1:
   Natuurlijk vraag ik mezelf ook wel eens af: hoe kan het dat we met die
   eurosceptische houding zitten? Ik merk dan dat er gewoon krachten zijn,
   die het debat op het verkeerde been zetten
Citaat 2::
   Wanneer wij als kabinet een aardige actie hebben, zoals vorige week, om
   de samenvatting van de Grondwet uit te reiken op Haagse terrassen, dan
   zie ik daar om acht uur 's avonds in het Journaal geen beelden van
En dan de uitsmijter...
   Ik ben in Auschwitz en Yad Vashem geweest; die beelden raken mij nog
   elke dag. Je hebt elkaar in Europa echt nodig om zulke dingen te voorkomen.
   Daar mag best meer aandacht voor zijn.