ASO plastificeert

Sat May 14 10:18:55 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Martin Lentink <martinlentink at D66GELDERLAND.NL>:
>Ik heb MAF uitgedaagd een tijdje geleden. maar die heeft het verdrag
>mogelijk nog steeds (zucht) niet gelezen.

 MAF - ben ik dat ?

 Ik heb niet alleen dat verdrag gelezen, ik heb de URL van het verdrag
 hier zelfs gepost - zodat iedereen het kon lezen - en een computer-ana-
 lyse ervan gemaakt (de catastrofaal uitpakte).

>maar tegenwerpingen met argumenten zie ik maar heel, heel weinig.

 Ik vind dat een rare en denigrerende opmerking. De voorstanders willen
 iets (een verdrag tot goedkeuring van) maar slagen er maar niet in dat
 te onderbouwen. Inmiddels hebben ze zelfs 'De Nederlandse Leeuw' van
 stal gehaald - kennelijk zijn tegenstemmers tegen de Nederlandse Leeuw
 (en tegen het Volkslied, het Koningshuis, de Nederlandse Vlag, de
 Nationale feestdagen en de Nederlandse taal). Zo diep zijn de voorstan-
 ders inmiddels gezonken.

 Maar een argument waarom men voor zou zijn... ho, maar.

 Beweerde een ovenspannen aandoende Zalm een paar dagen geleden nog dat
 hij 'niet ging folderen' (dat vond hij niet leuk); gisteren besloot de
 ministerraad onder zijn voorzitterschap 'de boer op te gaan' en Zalm
 loog er in Nieuwspoort flink op los.

 Het kabinet verbindt inmiddels het vertrouwen in de Grondwet aan het
 vertrouwen in ASO. Dat lijkt me, vanuit het kabinet bezien, uitermate
 dom. Sterker nog: de enige manier om het Nederlandse Volk erin te laten
 stinken zou zijn als ASO zich openlijk van de inhoud van de Grondwet
 zou distancieren...  :-)

 Maar beste Martin, kaat niets je weerhouden: formuleer maar waarom jij
 zo voor deze Grondwet bent. En waarom jij zo goed geinformeerd bent en
 waarom (ik snap dit niet) hoe meer onzin men tot zich neemt, hoe beter
 men geinformeerd zij (of bedoel je daarmee soms de kaartjes van de
 ministers ?). En waarom jij je niet bedient van drogredenaties, en
 waarom 'alhier een modieuze opinie' zou heersen.

 Kortom: where is the beef ?