Eerlijk Referendum

Fri May 13 19:47:08 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ben het wel met je eens, Henk, met alles geloof ik,

In hoofdlijn: regering en medestanders (ook buitenlands) maakren er al en nu
nog meer insiders tegen outsiders van. Wim Kok meldde net het nog steeds
niet begrepen te hebben, maar regering en coalitiepartijen kennelijk ook
niet. Les 1 communicatie was toch geef (eigen) fouten onmiddelijk toe aan
benadeelden? Vrij vertaald: toon eerst en meteen begrip voor tegenargumenten
en minpunten en de tegenstanders zelf, en kom dan met argumenten voor.

Zoals jij het ziet is het hele onderhandelingsproces zo onzichtbaar
verlopen, helaas, dat de heikele punten waarop Nederland moest inleveren nu
pas bekend worden en een goede campagne niet eens meer kan werken, want dan
had regering en voorstemmers in parlement al veel eerder hun in Europa
weggegeven punten aan de grote klok moeten hangen... Nu ontkennen en
wegredeneren van minpunten is erg ongeloofwaardig en hier en daar zelfs
oneigenlijk.

Fritz