Standpunt.nl: Nederland is voor de gek gehouden met de invoering van de euro

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Thu May 12 14:51:56 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bert,

Maar als ik nu in art 23 WvSr de boetebedragen nalees (1e categorie is €225 (was f 500), 4e categorie is 11.250 (was f 25.000))en als je nagaat (ook het argument van toenmalig minister Korthals)dat deze bedragen feitelijk niet meer zijn verhoogd sinds begin jaren tachtig, lijkt me dat er toch eens naar aanpassing van de boetebedragen aan de huidige economische realiteit gekeken moet worden. Temeer daar de boetebedragen volgens mij niet in de boodschappenmandjes van de CBS cijfers voor berekening van de inflatie voorkomen en waarvan dus moeilijk gezegd kan worden dat deze het leven duurder maken.

Groet,

Tjerk