Groene stroom subsidie wordt ingetrokken.

Wed May 11 15:38:25 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ger Arts <gmw.arts at HOME.NL> schreef:
>Wie kan dit nog uitleggen? En ik maar altijd denken dat D66 stond voor
>een goed milieu.

 Dit staat in Trouw...
 http://www.trouw.nl/natuurenmilieu/artikelen/1115704542665.html
>De subsidieregeling wordt betaald door een heffing op de energierekening
>voor elke consument van 52 euro per jaar. Deze heffing gaat dit jaar
>omhoog naar 56 euro en zal volgens voorstellen van Brinkhorst volgend
>jaar verder stijgen naar honderd euro per aansluiting.

 Het is dus een sigaar uit eigen doos. Mensen, die geen groene stroom
 gebruiken, betalen het gelag. Daar slaat Brinkhorst zelfs genadeloos
 toe.

 Er zou een energiebeleid in Nederland ontwikkeld behoren te worden.
 Maar in plaats daarvan zit men weer met geld te goochelen.