Gevoelsinflatie (was: Belazerd met de invoering van de euro?)

Bert Bakker bbakker at USA.NET
Tue May 10 14:40:16 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tja... Sinds 1 januari van het jaar 0 voeren wij de Christelijke jaartelling.
Weliswaar hebben wij pas later ontdekt dat de Christus enige jaren later of
eerder geboren is, toch behouden wij deze jaartelling. Bovendien kwamen we er
pas na afloop van zijn leven achter dat hij de Christus was, toch voeren wij
al sinds 1 januari van het jaar 0 de Christelijke jaartelling. Al hebben we
dat dan ook later pas daadwerkelijk ingevoerd.
Ook nu is komen vast te staan dat God noch Christus (hebben) bestaan, blijven
wij de Christelijke jaartelling hanteren.
Alternatief zou natuurlijk zijn: de eurojaartelling (dan leven wij nu in het
jaar 4. Of is het 7?). Of de wetenschappelijke telling, die we dan laten
beginnen op de geboortedag van Einstein. Hoewel we natuurlijk pas achteraf
wisten dat hij geniaal was ;-)