Aangeboden: een witte werkster m/v voor drie euro per uur

Dik geensloof at YAHOO.COM
Wed May 4 08:44:49 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Kijk mijn vraag is er een waar ik het antwoord al op
wist.

Want daar is dus een schoolvoorbeeld waarom het een
rotzooitje is. Ze maken een regel en dan gaan ze
uitzonderingen definieeren. Zoals jeugdloon en een CAO
die meer danwel minder dan 'minium' kunnen betalen.

Het verstoord de natuurlijke balans van een regel, met
chaos als resultaat. Of nog meer regels om de chaos
(schijnbaar) op te lossen.
Wat me steeds weer verbaasd. Ook op deze lijst. Hoe de
Nederlander de afbraak van het sociale/subsidiestelsel
accepteerd, ZONDER compenserende lastenverlagingen.
En dan heb ik niet over de aalmoes die dikwijls als
compensatie wordt betiteld.

Voorbeeldje:
Enige dagen terug wordt met tamtam aangekondigd dat de
winstbelasting verlaagd zal worden met enige procenten
om de concurrentiepositie van bedrijven te verbeteren.
Als compensatie wordt de afschrijving van gebouwen
zodanig veranderd dat het, voor de
overheidsbelastingen ongeveer neutraal wordt. In
andere woorden de goedgeefse overheid gaat van een
"onzekere" winstbelasting naar een "zekere" minder
afschrijfbelasting.
Figures don't lie, but liars can figure

Helaas is dat het ergste niet. Let op!
In elk zichzelf repecterend bedrijf zijn
afschrijvingen, cash flow, reserves, belastingen etc
etc deel van een medium/long range plan.
De "betrouwbare" overheid doorkruist zo'n plan als een
paard in een porceleinkast door de afschrijvingen op
gebouwen te veranderen, n.b. voor een koekie van eigen
deeg.
Incompetence breeds. It breeds quickest in groupthink!
Zo van Ja Jottem

http://mail.yahoo.com