Aangeboden: een witte werkster m/v voor drie euro per uur

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Tue May 3 05:06:31 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dik wrote:

> Henk Elegeert <hmje at home.nl> wrote:
>
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Je moet wel opletten tegenwoordig, idd.

> Het bericht even opgezocht: " HET ARTIKEL ER EVEN
> UITGEKNIPT....
>
> Dat zou dus betekenen dat door 25 uur per week werken je
> 50 Euro kan verdienen, een een full time baan uit 36 uur
> bestaat.

Bij, echt (er)bij kan verdienen. Het gaat om bijverdienen,
bovenop de uitkering. Niks meer, niks minder, maar wel weer
ervaring op kunt doen, of als het mee zit een eigen zaak
beginnen. :) Kom, kom DaPrins dat moet je aanspreken. :)

> Dus je werkt 70% van een full time baan voor E. 200,=
> netto...

Ja ach, je kunt er niet meteen een paleisje van bouwen, maar
je doet weer wat er varing op, je komt weer eens onder de
mensen, wellicht zet het je weer in gang, maar allemaal geen
zaken om over naar huis te schrijven, vooralsnog. Je weet
wel, je individueel weer wat ontwikkelen, your 'self esteem'
bij bijwerken, maar dat vindt Bert Bakker allemaal maar
onzin. Hij noemt dat subsidie, subisdie, maar het is peanuts.

> Ja er is een vangnet. 26 weken wordt uitgekeerd,

Half jaartje, dus.

> met een
> onofficieele 26 week extensie.

Ok, half jaartje erbij ....

> Het uit te keren bedrag
> wordt bepaald door de verdiensten van de voorgaande 12
> maanden. Het is geen vetpot maar het is bedoeld als een
> hulpmiddel.

Hier ook, en beslist geen vetpot. Velen proberen andersinds
wat bij te verdien met een kamertje wiet.

> Het is een staatsaangelegenheid en wordt per
> staat geregeld. Er is dus geen eenduidig antwoord.

Ok.

> Dit moet niet verward worden met de Amerikaanse WAO die
> hier  niets mee te maken heeft en onder de Soc Sec
> (AOW)wetgeving valt.

Ok.

> Het werkt voor een kennis van me die
> een wat ouder mongoloide jongen heeft die dus volledig
> verzorgd wordt. Niet verder vragen want ik weet er gewoon
> niet genoeg van om er iets zinnigs over te zeggen.

Ok, ga ik niet doen dan.

> Het
> werkt wel maar je moet ook hier door een ongelofelijke
> papiermolen. Want de overheid is ook hier niet van het
> "geven"

Hier ook niet hoor, zelfs al is volstrekt duidelijk dat er
eigenlijk moet worden gegeven. Je wilt niet weten hoe de
verschillende instanties hier elkaar tegenspreken.

Hoorde laatst weer verhalen over een meisje dat in een
rolstoel terecht is gekomen. Die kreeg zelfs steunzolen
aangemeten terwijl niemand er maar iets van wist. Zelfs de
doktoren waren stomverbaast. Of paps even wilde betalen voor
de steunzolen !!!  Zelf zit paps al meer dan een jaar (wacht
even, mogelijk zelfs al langer, bedenk ik mij) te wachten
tot hij eindelijk de meer dan noodzakelijke aanpassingen aan
het huis kan gaan laten verrichten.

Wil je dat verhaaltje ook nog even horen ?

Dan ben ik altijd weer blij dat ook Boris Dittrich D66 neer
wil zetten als een sociale, liberale partij.

Hoe dat bij dat meisje en haar paps terecht moet komen weet
ik echter nog niet.

Henk Elegeert