Aangeboden: een witte werkster m/v voor drie euro per uur

Dik geensloof at YAHOO.COM
Tue May 3 00:26:49 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Elegeert <hmje at home.nl> wrote:
REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dik wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Misschien ben ik van elke realiteit gespeend

Je moet wel opletten tegenwoordig, idd.

> in deze
> maar..welke idioot gaat er voor 3 euro p.u. werken? Het
> moet al heel gek gaan als je dat niet op kan halen met
> bedelen. Werken voor minder dan een aalmoes?. Is er een
> minimum uurloon in Holland? En geldt het voor iedereen?

Het bericht even opgezocht:
"
HET ARTIKEL ER EVEN UITGEKNIPT....

Dat zou dus betekenen dat door 25 uur per week werken je 50 Euro kan verdienen, een een full time baan uit 36 uur bestaat.

Dus je werkt 70% van een full time baan voor E. 200,= netto...

Ja er is een vangnet. 26 weken wordt uitgekeerd, met een onofficieele 26 week extensie. Het uit te keren bedrag wordt bepaald door de verdiensten van de voorgaande 12 maanden. Het is geen vetpot maar het is bedoeld als een hulpmiddel. Het is een staatsaangelegenheid en wordt per staat geregeld. Er is dus geen eenduidig antwoord.

Dit moet niet verward worden met de Amerikaanse WAO die hier  niets mee te maken heeft en onder de Soc Sec (AOW)wetgeving valt. Het werkt voor een kennis van me die een wat ouder mongoloide jongen heeft die dus volledig verzorgd wordt. Niet verder vragen want ik weet er gewoon niet genoeg van om er iets zinnigs over te zeggen. Het werkt wel maar je moet ook hier door een ongelofelijke papiermolen. Want de overheid is ook hier niet van het "geven"

Dus:
"
Van deze drie euro mogen de nieuwe werknemers er twee zelf
houden, zodat zij ongeveer tweehonderd euro kunnen
bijverdienen bovenop hun uitkering. Particulieren, met name
drukbezette tweeverdieners met kinderen, kunnen hun stress
verminderen door dit werk goedkoop uit te besteden.", lijkt
mij de essentie hier.

> Hier in Californialand is het verplichte minimum loon $
> 6,75 p.u. to be paid to ALL employees jong oud, vrouw
> man, wit zwart, kelner. Dus als je voor makkie donald
> werkt verdien je 6,75 p.u. Er is 1 uitzondering en dat is
> de schaapherder het ontgaat me even waarvoor...

Bang voor (geld)wolven? ;)

> Het federale minimum loon ligt lager, geen enkele staat
> mag minder dan dat betalen. 30 Staten hebben daarom een
> eigen (hoger) Minimum wage policy.
>
> Zo dan weet je dat ook weer

Ok. Is er nog een vangnetje voor het geval er (tijdelijk)
geen werk is?

Henk Elegeert

http://mail.yahoo.com