Aangeboden: een witte werkster m/v voor drie euro per uur

Ger gmw.arts at HOME.NL
Mon May 2 15:55:40 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Natuurlijk denk ik  dat, het is toch ook zo. We geven de mensen een
dusdanige subsidie dat de bedrijven het voor een zeer laag loon kunnen laten
werken. In een vorige mail las ik zelfs dat men een subsidie zou kunnen
geven per gewerkt uur. Maw, de overheid neemt een deel van de loonkosten
voor haar rekening. Dus is er wel deglijk sprake van een subsidie aan
bedrijven.

Concureren om de goedkope arbeidskrachten is wat anders dan concureren op de
internationale markt. Juist omdat men door die goedkope arbeidskrachten
goedkoper producten kan maken kunnen bedrijven in andere EU-landen daar niet
in mee. Er zal gesteld worden dat er sprake is van oneerlijke concurentie,
en terecht denk ik.

Ger