geld was Re: Borsele

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sun May 1 16:53:10 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tjerk Jouwstra wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Bert,
>
> Daarom vraag ik me ook af, of sluiting van Borssele om de sluiting op zich,
> het zuivere dogma, wel  wenselijk is.
>
> Het uitgangspunt, zoals ook door D66 verwoord, is duidelijk. Zolang de
> afvalverwerking van kernenergie niet duidelijk is, moet je dat niet wille. J
> e stapt tenslotte ook niet in een auto, waarvan je de remmen niet kent.
>
> Maar Hans Glaubitz moest al jaren geleden bij een presentatie een verhaal
> houden over de voordelen van kernenergie, en qua uitstoot van stofdelen etc
> [...]

Mijne ook niet Tjerk, maar we hebben zoveel andere
mogelijkheden die onbenut en ongebruikt maar blijven liggen.

Waarom hebben we uberhaupt die energie verslindende (via
transport) netwerken? Waarom niet individualiseren? Een
ieder zorgt zelf voor zijn stroomvoorziening en dito, dus op
behoefte en kosten gerelateerde voorzienining!? Dat zal pas
echt een mmmarktwerking (dat rot woord ook) geven tegenover
de huidige monopolisten.

Henk Elegeert