Referendum-mania: Nederlandse Bank geeft Euro-fiasco toe (2)

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sun May 1 16:22:39 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik heb niet alles gezien, Fritz, -probeer nog bij te komen
van een mediacircus opgezet door de lokale bestuurders hier
(ingegooide ruiten in een moskee, die naar nu blijkt
(Politie) al stuk waren), en te wennen aan mijn nieuwe rol
als zijnde rechts-extremist, zoals ik nu kennelijk bij mijn
mede-wijkbewoners (veel Turken en Marrokanen, en vele
anderen, op zo'n 5000 bewoners, zo'n 100 verschillende
nationaliteiten)) te boek sta- maar ergerlijk vond ik het
gezwam van Balkenende wel. Een (25ste) jubileum van Hare
Majesteit aangrijpen voor propagandische doeleinden en over
de rug van het jubilerende Staatshoofd, bah ....!!  Fatsoen
moet je doen, toch !? ;)

En waarom krijgt die nu nooit eens een flinke draai om zijn
oren van Van Agt. Nog zo'n grootmeester 'selectieve
verontwaardiging', en fatsoen moet je doen !

Ik hoorde daarstraks Bos nog met zijn niets zeggende
motivatie om 'voor' te stemmen op het EU-referendum. Ook al
dat selectieve gelijkhebberige van die man, die overigens
aan de zijlijn staat als zijn (van huis uit) solidaire
maatschappij om zeep wordt geholpen, is niet om aan te zien.

We moeten maar 'voor' stemmen volgens hem, omdat er dan
effectiever zou kunnen worden besloten? Wat is dat voor
nonsens? En de kwalitieit van het besluit zelf dan?

Afijn, we zijn weer terug bij af. Nog meer nonsens op het
het argumentenfront, en ook dit keer weer van de voorstanders.

Maar, gaat het een eind maken aan het onbehoorlijk bestuur?
Of welke rol hebben/krijgen de politici of raadsleden
eigenlijk? Gaan die -zoals hier lokaal- deelnemen aan
straatgevechten tussen Turken en Lonsdalers? Was die naar
het ziekenhuis afgevoerde gewonde nu de flessengooier/de
dader, of was dat nu zelf een slachtoffer, en zo ja, waarvan
dan wel?

Ik ben er nog niet uit. Moet het rapport (Politie) zelf nog
maar eens gaan lezen ....

Kun jij je voorstellen dat zo'n gezagsdrager wel in ons
allernaam de bevrijders gaat danken voor vrijheden, maar die
door diezelfde man op dubieuze gronden jongeren van hun
vrijheid beroofd hun cultuur te beleven? Een mediacurcus
opzet (waar hebben we dat eerder gezien, toch?) om zijn
wanbeleid erdoor geramd te krijgen op grond van
noodverordening(en).

Het moet niet erger worden !

Fritz van Rikxoort wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Die selectieve verontwaardiging, Henk,
>
> I.c. het gebrek eraan, vond ik gister in het drama De Kroon nog eens
> prachtig verfilmd. Max van der Stoel maar blijven wijzen op nooit weer
> wat de Argentijnen met de Nederlandse hulp en verdiensten eraan hebben
> uitgevreten in de jaren 70, en nooit ingaan op de Argentijnse
> opmerkingen over de Nederlandse hulp en belangen en verdiensten.

Zoals je ziet, je krijgt je eigen agressie ook altijd weer
op je eigen bordje terug. We wachten af wat Afghanistan en
Irak ons nog zullen brengen. Weinig goeds, da's
voorspelbaar. Bush en Blair wilden hoe dan ook een
machtswisseling. Balkenende ge-/misbruikt zo'n zelfde
trukkendoos vol leugens en propaganda om hier een
'machtswisseling' te brengen. Maar wat wil je ook als je
geen draagvlak hebt?

> Ook prachtig verbeeld de absurde afwezigheid van vader en moeder van
> Maxima bij on koninklijke huwelijk. Kennelijk om onze grote en brede
> betrokkenheid bij de Argentijnse junta te verhullen... Althans zo liep
> het varhaal in De Kroon.

Ach, die willen vookomen dat ze wat kunnen zeggen. Als je ze
daar houdt, moeten ze wel heel hard roepen wil iemand het
hier horen.

Argentinië, Argentinië is dat niet dat oorlogszuchtig landje
dat een vlak bij hun land liggend eilandje in wilde pikken?
Falkland-eilanden/Malvinas (1982), dat was het.

Volgens sommigen heeft, politiek gezien, deze oorlog
ervoor gezorgd dat de militaire dictatuur in Argentinië
verdween.

Misschien komen wij zo wel van kabinet-ASO af? ;)

Henk Elegeert