Trouw: Van Mierlo keert D66 mogelijk rug toe

Bart Meerdink bm_web at XS4ALL.NL
Wed Mar 30 00:23:46 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

> Volgens Trouw van 30 maart (nog niet online) keert Hans van Mierlo
> D66 mogelijk de rug toe omdat het paasaccoord de bestuurlijke ver-
> nieuwing afschiet...

Zie:
http://www.trouw.nl/nieuwsenachtergronden/artikelen/1112072810246.html

Van Mierlo: Zo kan het niet
Oud-partijleider roept D66-leden op om paasakkoord te wijzigen
van onze redactie politiek
2005-03-30  -  geef uw reactie op dit artikel

D66-oprichter Hans van Mierlo vindt dat de leden de afspraken in het
paasakkoord over de gekozen burgemeester moeten afwijzen. Zo niet, dan
beraadt hij zich op zijn lidmaatschap.

(knip, lees verder op trouw.nl)

Ik vind het zelf raar dat men blijkbaar direct na het sneuvelen van het
wetsontwerp van de Graaf /exact hetzelfde/ wetsontwerp weer ingediend
wil zien, omdat dat zogenaamd de kans op de gekozen burgemeester zou
verhogen. Nou, als je de door de raad benoemde burgemeester bedoelt dan
wel. Maar de direct gekozen burgemeester?

Ik heb veel respect voor van Mierlo, maar hier kan ik hem niet volgen.
Trapt hij nu ook in de newspeak?

Uiteraard had ik het liefst gezien dat de Belgische oplossing gekozen
was (had de LPF daar niet een motie over ingediend die vandaag ontraden
en dus afgestemd is?).

Bart Meerdink