Treuren om Pechtold

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Tue Mar 29 23:38:52 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Democs,

Vanavond las ik in de NRC de reminder dat Pechtold destijds als
verkeerswethouder in Leiden fanatiek ageerde tegen een referendum over een
sneltram. Verschrikkelijk. Doet me aan Utrecht in de 1990s denken: toen
bleken een D66-wethouder en een raadslid ook al generiek tegen referenda te
wezen, blijkens uitspraken in de gemeenteraad. Een toevallige toehoorder
tevens lid bracht dit dramatisch nieuws later op een ledenvergadering.

Pechtold verloochende dus reeds de democratiseringsgedachte. En dat moet
dan minister worden! Wat kan het extra congres anders doen dan deze
partijvoorzitter afwijzen.

Henk Vreekamp, Utrecht