Paasaccoord: D66 radicaliseert i.p.v. zich te matigen

Mon Mar 28 19:10:19 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Eens op dat punt, Marc,

De echte gekozen burgemeester (in de grondwet) gaat verder,
en heeft nu al New Speak links gedwongen hun woordenspelletjes te staken,
eindelijk sprak Wouter Bos zich open en eerlijk, klip en klaar, tegen de
door kiezers zelf gekozen burgemeesters uit. Dat is alvast winst.

Haalt dat eenduidige grondwetsvoorstel het inderdaad niet, ook niet met druk
van de kiezers en opiniepeilingen alsdan, dan rest inderdaad opnieuw de
gematigder variant, de deconstitutionalisering.

Die kan dan eventueel alsnog deze termijn opnieuw ingediend worden, maar de
bedoeling van links daarmee is dan tenminste geheel duidelijk, en helderder
inzet van de uiteindelijke verkiezingen. Dat was gek genoeg tot dinsdag niet
voor iedereen zo duidelijk (mijn complimenten, voor jou wel inderdaad, jij
hebt je geen knollen voor citroenen laten verkopen).

Belangrijkst is helaas vooralsnog het breken van woordenspel van links:
hun "gekozen" burgemeester is geheel zonder de kiezers,
hun "zelf" bepalen hoe en wanneer is weer geheel zonder de stem van de
kiezers zelf.

Fritz