Tijd voor vrijzinnig-democratisch populisme

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Sun Mar 27 23:36:02 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ach, Fritz,

De gemeenten gedragen zich als bouwgrondeigenaar ook "marktconform" - zoals
vele conservatieve D66-ers zo graag willen. Vroeger sprak men van
"dienstverlening", nu van "aangeboden producten". Dat zegt al genoeg, dit
walgelijk neolib. Rekken en zijken om een hoge grondprijs los te krijgen om
met dat geld de bezuinigingen op het gemeentefonds te counteren. Dat
vertraagt ook dus, dat belang. Zeker bij nieuwbouw in een bestaande wijk.

Beter ware het dus als er tijdslimieten met hoge sancties voor overheden
komen, zoals bij de belastingen bijv. Zodat wangedrag budgettaire problemen
gaat geven en vervolgens onrust bij de bevolking.

Dat ik D66-ers nimmer hiervoor hoor pleiten, zegt mij iets over de
ideologische domheid.

hv,u
------