congres

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Sun Mar 27 06:20:19 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

You know what? Ik vind het eigenlijk een dijk van een akkoord. Ten
eerste komt er inderdaad een grondwetswijzigingsvoorstel waarin de
*rechtstreeks* gekozen burgemeester wordt vastgelegd. Veel beter dan het
afgeschoten voorstel en een lange neus naar GL, SP en PvdA. Het wordt nu
echt leuk als D66 straks na de verkiezingen 'links' aan een meederheid
kan helpen. Dat wordt dan slikken of stikken jongens...

Ten tweede komt er flink wat geld bij voor versterking van de
kenniseconomie. Prachtig. Ook goed te lezen dat nanotechnologie een van
de speerpunten is. Als je in de toekomst mee wil doen in baanbrekend
nieuw hoogpotentieel onderzoek, moet je daar nu inderdaad zwaar op
inzetten. Veel beter voor de kenniseconomie dan bv kernfusie ;-)

Verder wat overbodige onderzoekjes naar bestuurlijke vernieuwing, maar
goed, onze nieuwe minster moet natuurlijk ook iets te doen hebben..
Lijkt me wel verstandig er een relatief lichtgewicht op te zetten, want
Thom had natuurlijk gelijk dat er niet veel meer te halen is op dat
gebied in dit kabinet. Nieuw kiesstelsel is nu ook definitief
afgeschoten.

Ik ga niet naar het congres, veel te ver, maar men stem zou een
volmondig ja zijn. Goed werk Boris e.a.

Groeten,
Mark Giebels