2Vandaag: voorzitter Groningen stapt op

Fri Mar 25 19:03:48 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Wat een vreemde eend in de bijt in 2Vandaag op tv2 net,

De D66-voorzitter Groningen is opgestapt omdat onze 6 volksvertegenwoordigers en twee overgebleven bewindslieden niet meteen met Thom uit het kabinet gestapt zijn.

Meningsverschillen zijn begrijpelijk, de meeste bestaande partijen zijn intern tot op het bot verdeeld, maar moet er zo een scheuring van gemaakt worden door sommige aanhangers van Thom of zijn opvattingen?

Ik weet niet of Thom zoiets beoogd heeft met zijn aftreden en bekendmakingen daaromtrent - ik ga er vooralsnog vanuit van niet, al vond ik niet alles hoogwaardig wat hij uitte jegens de partijgenoten die hem als vice-premier en minister met zijn uitwerkingen gelanceerd hebben ondanks zijn enorme verkiezingsnederlagen - maar dit soort "leiderschap" en volgzaamheid heb ik nooit begrepen, al helemaal niet wat het met inhoudelijke politiek te maken heeft.

Fritz