Overleeft D66 deze crisis ?

Bart Meerdink bm_web at XS4ALL.NL
Thu Mar 24 20:13:22 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

André van Wanrooij wrote:

> (...) De wens om
> tot een meer directe democratie te komen was en is voor mij altijd de
> aanleiding geweest lid te worden en te blijven van D66. Daar hebben we ons
> altijd onderscheiden van andere partijen. Laten we dit los, dan kan ik net
> zo goed lid worden van de VVD. De partij waaruit we uiteindelijk zijn
> ontstaan vanwege de vernieuwingswens.

D66 is volgens mij niet ontstaan uit de VVD hoor.

En de VVD is ook bepaald geen vrijzinnige en op democratie gerichte
partij (ondanks de naam).

Ik begin trouwens een beetje een patroon te ontwaren in het gedrag van
van Aartsen.

Traineren, een beetje saboteren, een beetje de Graaf het laatste zetje
geven en nu de houding zo van 'wij zijn D66 niets verschuldigd'.

Het lijkt er op dat van Aartsen wel brood ziet in nieuwe verkiezingen.
Geen goed teken.

Bart Meerdink