Cicero

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Wed Mar 23 19:01:04 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

<-----Original Message----->
>From: Henk Elegeert
>Hetgeen heeft plaatsgevonden is een aardige bevestiging van
>wat men toch al dacht. Het volk zal hier lering uit trekken,
>lijkt me.

Henk, ik deel je verontwaardiging over het machtsmisbruik van de EK,
maar je kaart hier een onderwerp aan waar uiteindelijk de oorzaak van al
deze ellende ligt. De dieperliggende oorzaak van het feit dat die
benoemde burgemeester nog niet is afgeschaft is omdat het de gemiddelde
burger geen reet kan interesseren. Men vindt het leuker dat De Graaf
onderuit gaat als zwakke minister (lees de mainstream pers maar), dan
dat men het erg vindt dat men nog steeds geen invloed kan uitoefenen op
wie de eigen burgemeester wordt. Heel triest, maar niets nieuws. Daarom
kon Wiegel het permitteren om het referendum de nek om te draaien (hij
werd er zelfs populairder door) en daarom kan die vreselijke regent Van
Thijn het nu permitteren om de gekozen burgemeester de nek om te
draaien. Het interesseert het Nederlandse volk geen biet. Men denkt dat
men in het beste land woont met de beste democratie ter wereld. En de
regenten willen dat volksgevoel graag zo houden, en worden daar tot de
dag van vandaag door de pers mee geholpen. Het door Marc-Alexander
geposte Volkskrantartikel zegt genoeg.

Als het aan mij lag kwam er een Haagse lente. Trekken honderdduizenden
mensen op naar de eerste kamer, bezetten de kamer en eisen onmiddelijke
invoering van de gekozen burgemeester en het afschaffen van het hele
orgaan EK. Maar ja, alleen de gedachte al, in slaap-lekker Nederland....
De regenten vinden het prachtig om de Nederlandse democratie achterlijk
te houden, dat geeft hen slechts meer macht. Denk je nou echt dat die
van Thijn ooit zelf burgemeester had kunnen worden...? Uiteindelijk is
het het Nederlandse volk dat niet eens beseft dat men niets te vertellen
heeft, laat staan dat men daar van wakker ligt. En de pers die
kritiekloos achter de politieke elite aanloopt en het volk dom houdt.
Het lijkt de VS wel.... :-(

Groeten,
Mark Giebels